TRENINGSTIPS

Litt hjelp på veien?

Det er aldri for sent å starte med aktiv trening. Dersom du skal vente til du får lyst, kommer du kanskje aldri i gang! Har du ikke trent tidligere, kan det være fordel med instruksjon. Gradvis opptrapping er stikkordet. Kanskje handler det om å få litt tid alene, eller være sammen med nye venner?

Alle bør trene med litt høyere intensitet minst 2 ganger i uken for å sikre best effekt. Du oppnår god helsefremmende effekt allerede ved lav intensitet, men ønsker du å bedre kondisjonen, bør du trene med høyere intensitet. En grei huskeregel i starten er at du skal bli svett og andpusten, men ikke stiv underveis. Du skal også klare å prate mens du er i aktivitet

.

«To do & remember»

  • All fysisk aktivitet bidrar til bedre helse
  • Mosjonér gjerne de fleste dagene i uken
  • Det er gunstig å legge inn økter med høyere intensitet 1-2 ganger i uken
  • Finn riktig intensitet på treningen
  • La mosjon og trening bli en naturlig del av hverdagen. Gå f.eks til butikken, bruk trappene på jobben istedenfor heisen, og gå eller sykle til jobben om du kan
  • Alliér deg meg andre, og sett av tid og sted for treningen
  • Sett deg både realistiske delmål og langsiktige mål. De små delmålene gir deg motivasjon til å jobbe mot det langsiktige målet. Vær tålmodig – resultatene kommer! Før gjerne en treningslogg, slik at du ser hva du har trent, hvilke mål du har satt deg og hvilke mål som er innfridd,
  • Ros deg selv for at du følger opp og innfrir målene dine

Finn en treningsform som er lystbetont og har variasjon – start med kampsport DU også!

(Kilde: Nasjonalforeningen for folkehelsen)

Send oss en melding, så tar vi kontakt med deg.

Kontaktskjema

3 + 6 =

Kontakt

Leirvikåsen 47B

5179 GODVIK

Tel: (+47) 907 902 82